CAPTain Motivációanalízis
A CAPTain Motivációs kérdőív célja azon motivációk feltérképezése, melyek a munkában tudatosan vagy tudattalanul irányítják személyes döntéseinket és cselekedeteinket. A kérdőív 70, a személyes preferenciákra és vágyakra vonatkozó munkahelyi környezetben releváns kijelentésből áll.
Mit mér a kérdőív?
A Super és Schein motivációkutatásaira épülő kérdőív kérdései 14 motivációs faktort mérnek, melyek a személy számára a munkával, munkahelyi viselkedéssel, értékválasztásokkal, attitűdökkel és a karrierrel kapcsolatban a legfontosabbak és a legjobban leírják az aktuális motivációs struktúráját. Ez alapján megállapítható, hogy mivel érdemes ösztönözni a kitöltőt, mik azok, amik nincsenek rá hatással, illetve milyen karrierút a legmegfelelőbb a számára.
A kérdőív azt is méri, hogy a kitöltő motivációs mintázata alapján az egyes motivációs típusokhoz mennyire áll közel. Az alábbi 8 motivációs típus azonosítható:
- Belső motivációs típus
- Elkötelezett motivációs típus
- Értékesítői motivációs típus
- Külső motivációs típus
- Szakértői motivációs típus
- Tanácsadói/szolgáltatói motivációs típus
- Vállalkozói motivációs típus
- Vezetői motivációs típus.
A teszteredményből készült riport először grafikusan jeleníti meg, hogy az egyes motivátorok mennyire erősen hatnak a személyre, majd ezt követően a riport részletes leírást is ad az egyes motivátorok erősségéről és annak jelentéséről a tesztszemélynél.
A riport a kitöltő számára fontos faktoroknál a tesztet követő interjút vagy konzultációt segítő lehetséges kérdéseket is tartalmaz a motivációs faktorok kiegészítéseképpen.
A riport a kitöltő motivációs típusának részletes leírásával zárul.
CAPTain Motivációs Elégedettség mérés
A CAPTain Elégedettség kérdőív 56 kijelentést tartalmaz, amelyek a kitöltő 14 motivációs faktorral való elégedettségi szintjét mérik fel a jelenlegi munkahelyén.
A CAPTain Elégedettség mérést jellemzően kiegészítésképpen használjuk a CAPTain Motivációs kérdőív mellé, hiszen így pontos képet kapunk arról, hogy a munka mely jellemzői fontosok a kitöltő számára és arról is, hogy mennyire elégedett ezekkel az aktuális munkahelyén.
Az elégedettségmérés önmagában is alkalmazható, hiszen támogatja a munkatársak megtartását, jó alapot biztosít a teljesítményértékelő beszélgetésekhez, vagy akár a jövőbeni fejlesztési irányok kijelölésére.
Riport
A kérdőív eredményéből készült riport először grafikusan jeleníti meg, hogy az egyes motivátorokkal mennyire elégedett a személy, majd ezt követően egy rövid leírást ad a riport az elégedettségi szint magyarázata gyanánt.


Szervezeti elégedettség felmérés
Csoportos elégedettség felmérés esetén szervezeti szinten is képet kaphatunk arról, hogy a dolgozók mennyire elégedettek az egyes munkakörök feltételeivel, mik azok, amik értékként vannak jelen a vállalat életében és nagy megtartóerőt képvisel, illetve vonzó lehet az új munkatársak számára, és melyek azok, amikkel jellemzően elégedetlenek a kollégák, így érdemes szervezeti szinten fejleszteni.
A felmérés anonim módon történik, így a válaszadók őszinte visszajelzései alapján valós kép alkotható a szervezeti és csoportszintű elégedettségről.
A kérdőív alapvetően tíz, az elégedettség szempontjából releváns témakört vizsgál, azonban az ügyféligényekhez igazodva rugalmasan alakítható a tartalma.
✓ Ügyféligényre szabható (kérdőív és riport is)
✓ Alcsoportok megadhatók
✓ Anonim
Kulcsszavak
Munkahelyi motivációs teszt, munkavállalói elégedettségfelmérés, CAPTain Motivációanalízis, belső motiváció, külső motiváció, motivációs típusok, elégedettség kérdőív, munkatársmegtartás, motivációs riport, karrier motivációk, munkával kapcsolatos értékek, motivációs preferenciák, munkavállalói élmény, teljesítményértékelés alap, szervezeti elégedettség felmérés, motivációs faktorok mérése, CAPTain Elégedettségmérés, csapatelégedettség.